Zadzwoń i zamów

509 340 235

Dostawa

Kraków, Wieliczka i okolice

mobile logo

Jak skutecznie realizować postanowienia noworoczne?

„Nowy rok – nowy/a ja” to stara zasada, która nie zadziała, jeśli nie będziesz mieć sprawdzonego planu. Nie chcesz aby Twoje postanowienia wzięły w łeb przy pierwszej nadarzającej się okazji? Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się co zrobić aby tego uniknąć!

image

Co sprawia, że wytrwanie w postanowieniach noworocznych jest takie trudne?

  1. Brak planu – brak efektów.

Planowanie to podstawa sukcesu. Wszystkie największe przedsięwzięcia miały opracowany plan działania. Ucieczka z więzienia własnych słabości nie może być dziełem przypadku. Bez konkretnego planu możesz zgubić się w drodze do celu. Pomyśl co chcesz osiągnąć oraz czego będziesz potrzebować aby Ci się udało. W przeciwnym razie przez kolejny rok będziesz tkwić w błędnym kole praca, dom, praca. Wątpię abyś tego chciał skoro czytasz ten artykuł.

  1. Zdrowe odżywianie to nie to samo co dieta!

Dieta jest przykładem słowa mocno nacechowanego negatywnie. Kojarzy się nam z wyrzeczeniami oraz trudnością przygotowywania posiłków. Monotonia oraz liczenie kalorii, komu chce się tak męczyć? Prawda jest jednak taka, że zdrowe odżywianie to faktycznie 70% naszego zdrowia oraz sukcesu. Nie musi ono być trudne i uciążliwe. Zbilansowana dieta, pozwala na pewne grzeszki oraz jedzenie smacznych potraw. Trzeba tylko nauczyć się jak rozplanować swoje posiłki w trakcie dnia oraz tygodnia i zacząć przygotowywać je samemu, zamiast kupować gotowe dania w sklepach lub na stacjach benzynowych w drodze do lub z pracy.

  1. Jedzenie byle czego w biegu sprawia, że nie ma energii, jesteś nieefektywny i ciągle zmęczony!

Zastanawiałeś się jak to jest, że bardziej dbasz o to jakie paliwo wlewasz do swojego auta niż o to co zjadasz? Samochód to Twoje życie. Dając mu złe paliwo narażasz się na skrócenie własnego życia, a pamiętaj że nie tak łatwo jest naprawić organizm. Części zamienne również nie są produkowane masowo, tak jak do aut. Spożywanie w biegu śmieciowego jedzenia sprawia, że Twój mózg nie pracuje tak jak powinien, jesteś zmęczony, nieefektywny oraz poddenerwowany. Paliwo jakie wlewasz do swojego baku odpowiada za to jakie masz samopoczucie, jak wyglądasz oraz jak długo będziesz cieszyć się zdrowiem.

  1. „Nie mam czasu” i „Jestem zbyt zmęczony(a)” na postanowienia

Jak długo zamierzasz stosować te tanie wymówki? Dobrze, może faktycznie jesteś zmęczony i ciężko wygospodarować Ci czas. Ile godzin spędzasz w tygodniu na oglądaniu telewizji, przeglądaniu facebooka lub głupich stron internetowych? Zastanów się również czego wymagasz od swoich dzieci, podwładnych czy też szefów, a czego od siebie.

  1. Monotonia jadłospisu

Przygotowywanie sobie samemu posiłków skutkuje pojawianiem się monotonii. Z czystego lenistwa lub zwyczajnie braku umiejętności kulinarnych gotujesz hurtowo te same dania na cały tydzień. Oszczędzasz w ten sposób czas, ale tracisz motywację do trzymania diety i ochotę na zdrowe jedzenie. W taki sposób łatwiej popaść w skrajność, która w pewnym momencie sprawi że rzucisz się na paczkę ciastek niczym wygłodniały lew na królika. Ludzka psychika nie jest stworzona do tego aby jeść ciągle to samo, nasze ciało również. Potrzebujemy urozmaicenia, ponieważ w różnych produktach są różne wartości odżywcze.

  1. Im dłużej siedzisz, tym masz mniej energii.

Siedzący tryb życia to bolączka dzisiejszych czasów. Większość pracy wykonujemy z przed monitora komputera. Trening to około 30% sukcesu. Zostaliśmy stworzeni by się ruszać, krzesła to wynalazek cywilizacji. Im dłużej będziesz prowadzić taki tryb życia, tym mniej będziesz mieć energii, ponieważ tak właśnie działa nasze ciało. Można określić, że przechodzi w tryb uśpienia.

 

Co zrobić by wytrwanie w postanowieniach było banalnie proste?

  1. Nie siedź, rusz się!

Jesteś istotą stworzoną aby się ruszać! Człowiek musiał polować, zdobywać pożywienia. Oznacza to, że w Twojej naturze zapisany jest ruch. Sprawi on, że będziesz czuć się lepiej. Wyjdź z domu, zamiast odpoczywać na kanapie pójdź na spacer. Nie chce Ci się? Zaopiekuj się psem! Pojeździj na rowerze lub popływaj w basenie. W trakcie wysiłku fizycznego uwalniane są endorfiny, czyli hormony szczęścia. Odpoczywa również umysł. Możesz przestać rozmyślać o pracy, problemach i dać wytchnienie własnej psychice. Jest to dodatkowy powód, aby nie siedzieć. Lepszy wygląd, lepsze samopoczucie oraz sprawniejsze myślenie!

  1. Powiedz „NIE” wymówkom.

Nie szukaj wymówek, p.t. jest za zimno. Ubierz się cieplej. Jesteś zmęczony? W takim razie zrób sobie 30 minutową drzemkę i idź na trening. Nie chce Ci się? Ale chcesz osiągnąć cel prawda? To zmuś się. Z czasem zacznie to przychodzić łatwiej i nie będziesz mógł już wyobrazić sobie życia bez treningu. Nie masz czasu? To go znajdź, zrób plan dnia i tygodnia. Gwarantuje, że marnujesz go tak dużo, że godzina 3 razy na tydzień znajdzie się z zamkniętymi oczami.

  1. Zaplanuj swoje odżywianie.

Początkowo będziesz musiał skoncentrować się nad zmianą nawyków żywieniowych. Musisz nauczyć się gotować, zdrowo i na tyle smacznie, aby te posiłki nie były dla Ciebie męczarnią. Z diety powinieneś wykluczyć wysoko przetworzone produkty, dania gotowe i słodycze. Warto abyś poszukał inspiracji kulinarnych na blogach poświęconych zdrowemu odżywianiu i gotowaniu. Z czasem powinieneś również zacząć liczyć kalorie jakie spożywasz, a także dobierać posiłki pod względem ilości makroskładników.image

 

Co zrobić gdy zaplanowanie odżywiania jest zbyt trudne lub też niemożliwe z uwagi na czas jaki trzeba temu poświęcić?

Skorzystaj z wiedzy specjalistów, którzy wykonają za ciebie całą robotę. Dietetycy i kucharze FIT & JOY posiadają wieloletnie doświadczenie w przygotowywaniu kateringu dietetycznego indywidualnie dobranego dla każdego. Dopracowany jadłospis oferuje 5 posiłków z dostawą pod drzwi domu lub pracy. Kontrolowanie kaloryczności staje się banalnie proste. Każdy z posiłków jest opisany na opakowaniu pod względem kaloryczności. Skorzystanie z kateringu dietetycznego gwarantuje oszczędność czasu i nerwów związanych z samodzielnym przygotowywaniem posiłków. Jednocześnie szef kuchni zapewnia o genialnym smaku, świeżości oraz różnorodnym i zdrowym jadłospisie.

Przekonaj się sam jak wiele może zmienić w Twoim życiu odpowiednie odżywianie, o które dbają specjaliści. Ja powierzyłem im coś co dla sportowca jest jedną z najważniejszych kwestii wpływającą na sukces. Stanowczo nie żałuje! Efekty w postaci lepszej sylwetki, lepszych wyników sportowych oraz dobrego samopoczucia i oszczędności czasu są dla mnie wystarczającym wyznacznikiem profesjonalizmu FIT & JOY.

 

Zamów catering dla siebie

Artykuł napisany przez Tomasza S.O.S Piotrowskiego – czynnego sportowca, boksera, dietetyka i trenera personalnego.